Uniforme noi pentru controlorii STB: O schimbare necesară sau o cheltuială inutilă?
Primarul general interimar al Capitalei, Stelian Bujduveanu, a stârnit controverse pe rețelele de socializare cu anunțul recent despre schimbarea uniformelor controlorilor de la Societatea de Transport București (STB). Aceasta face parte dintr-un plan mai amplu de modernizare a transportului public, care a inclus și achiziția de vehicule noi.
Transformarea STB: Dincolo de uniformă
Bujduveanu a declarat cu entuziasm: „STB se schimbă pentru voi, bucureșteni! După ce am reînnoit flota STB cu mijloace de transport noi și moderne, acum facem următorul pas: reînnoim și uniformele controlorilor STB. De ce? Pentru că meritați un transport civilizat, în condiții civilizate.”
Critici și reacții pe internet
Imediat ce vestea a fost făcută publică, reacțiile internauților nu au întârziat să apară. Mulți au considerat că schimbarea uniformelor este o cheltuială inutilă, în condițiile în care problemele fundamentale ale transportului public din București rămân nerezolvate. „Lupul își schimbă părul, dar năravul ba! Aduceți schimbări la orarul transportului, puneți afișaj electronic…” au fost doar câteva dintre comentariile critice care au inundat rețelele sociale. Utilizatorii au cerut măsuri concrete pentru îmbunătățirea serviciilor, cum ar fi digitalizarea sistemului de tichete și reducerea numărului de angajați care rup bilete în autobuze.
Problemele reale ale transportului public
Nemulțumirile nu s-au limitat doar la uniformele controlorilor. Utilizatorii au semnalat o serie de probleme legate de comportamentul angajaților STB. „Foarte bine că luați măsuri pentru un transport civilizat, dar șoferii fumează, iar fumul ajunge în cabina pasagerilor”, a subliniat un utilizator. Alții au adus în discuție tratamentul inegal aplicat călătorilor, în special celor de etnie romă, evidențiind o atitudine nepotrivită din partea controlorilor.
Concluzie: O schimbare care lasă de dorit
Reacțiile din mediul online subliniază că schimbarea uniformelor controlorilor STB este percepută ca o măsură superficială, în contextul problemelor structurale cu care se confruntă transportul public din București. Oare este timpul ca autoritățile să se concentreze pe soluții reale și nu pe schimbări de fațadă?