Șoc și uimire la Portul Constanța: Cheltuieli uriașe și angajări controversate!

hotfax.ro-favicon
2 Minute de lectură

Șoc și uimire la Portul Constanța: Cheltuieli uriașe și angajări controversate!

Administrația Portului Constanța pare să ignore cu desăvârșire apelurile la austeritate! Într-o mișcare surprinzătoare, compania a decis să angajeze 27 de noi salariați în timp ce bugetul se umflă cu 1,5 milioane de lei. Ce se ascunde în spatele acestei decizii îndrăznețe?

Bugetul pe 2025: Venituri colosale, dar ce se întâmplă cu cheltuielile?

Conform proiectului de buget rectificat pentru anul 2025, Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” SA Constanța estimează venituri totale de 530,47 milioane lei, cu un profit net de 101,53 milioane lei. Deși rezultatul brut se menține la 114,94 milioane lei, cheltuielile sunt cele care ridică semne de întrebare.

Angajări noi în plină austeritate

Cheltuielile salariale vor sări la 170,65 milioane lei, cu o creștere de 1,45 milioane lei față de bugetul inițial. Această majorare este generată de angajarea a 27 de persoane, totalul salariaților urmând să ajungă la 1.023 până la finalul anului 2025. Din aceste posturi, 20 sunt dedicate internalizării activităților de refurnizare și distribuție a utilităților, iar 7 sunt necesare pentru funcționarea legală a Dispeceratului Energetic din cadrul Sucursalei Energetice Port.

Cu toate acestea, câștigul mediu lunar brut pe salariat se află pe o traiectorie descendentă, estimat la 13.118 lei, ceea ce reprezintă o scădere cu 5,84% comparativ cu 2024.

Investițiile în scădere: Ce se întâmplă cu viitorul Portului?

În contrast cu cheltuielile salariale, bugetul pentru investiții a fost tăiat drastic! Valoarea programată pentru investiții a scăzut la 313,13 milioane lei, marcând o reducere de 54,94 milioane lei față de suma inițial aprobată. Această alegere suscită întrebări serioase despre viitorul infrastructurii portuare.

În ciuda acestor schimbări radicale, cheltuielile pentru contractele de mandat au rămas constante, la 3,15 milioane lei. Rămâne de văzut cum va afecta această strategie controversată performanța pe termen lung a Portului Constanța!

Share This Article
Niciun comentariu