Șoc în lumea retailului! Pepco închide aproape 30 de magazine în Germania!
Vești devastatoare pentru iubitorii de shopping! Pepco Group, gigantul retailer de tip discount din Europa, a anunțat închiderea a 28 de magazine în Germania, din cele 64 pe care le deține. Această decizie neașteptată va afecta nu doar clienții, ci și angajații companiei.
Cauzele închiderii: Insolvență și pierderi masive
În luna iulie 2025, Pepco a depus o cerere de insolvență la Tribunalul districtual Berlin-Charlottenburg, invocând pierderile operaționale și provocările structurale cu care se confruntă. Acum, compania a confirmat că cele 28 de magazine vor fi închise din lipsă de perspective economice până la sfârșitul lunii ianuarie 2026. Cei care sperau să găsească oferte atractive în magazine vor fi dezamăgiți, deoarece se preconizează o lichidare de stocuri înainte de închiderea efectivă.
Impactul asupra angajaților: 165 de locuri de muncă afectate
Decizia de închidere va avea un impact devastator asupra angajaților, 165 dintre cei aproximativ 500 de lucrători urmând să fie concediați. În ciuda faptului că 36 de magazine au fost considerate viabile din punct de vedere economic, Pepco nu a anunțat care dintre acestea vor rămâne deschise.
Viitorul Pepco în Germania: O reorganizare necesară
Reprezentanții companiei au declarat că reorganizarea planificată este esențială pentru a atinge o rentabilitate durabilă, bazată pe o structură operațională mai eficientă și rezistentă. Pepco, cunoscut pentru gama sa variată de articole de îmbrăcăminte, produse pentru casă și jucării la prețuri accesibile, deține în prezent 4.000 de magazine în 18 țări și are peste 30.000 de angajați. În România, lanțul are 500 de magazine, reușind să atingă această cifră pe 11 septembrie 2025, la un deceniu de la intrarea pe piața locală.
Un nou capitol pentru Pepco: Ce urmează?
Cu o prezență puternică în România și alte 17 țări, Pepco se confruntă acum cu o provocare majoră în Germania. Rămâne de văzut cum va reuși compania să-și restructureze operațiunile și să se adapteze la noile condiții de piață. Clienții așteaptă cu sufletul la gură să vadă ce se va întâmpla cu magazinele lor preferate!
