Șoc în industria tutunului: Giganții Philip Morris, Interbrands și Mediaposte prinși în capcana prețurilor!

hotfax.ro-favicon
2 Minute de lectură

Șoc în industria tutunului: Giganții Philip Morris, Interbrands și Mediaposte prinși în capcana prețurilor!

Un scandal uriaș a zguduit piața produselor din tutun din România! Consiliul Concurenței a anunțat o sancțiune colosală de 135,2 milioane lei (26,6 milioane euro) împotriva a trei mari companii care au conspirat pentru a manipula prețurile IQOS. Cine sunt acești giganți și ce au făcut?

Amenzi uriașe pentru companiile implicate

Philip Morris Trading SRL a fost lovită cel mai tare, primind o amendă de 78.688.820 lei. Interbrands Orbico SRL a fost sancționată cu 52.118.418 lei, iar Mediaposte Hit Mail SA cu 4.451.897 lei. Aceste sume enorme reflectă gravitatea încălcărilor legii concurenței!

Ce s-a întâmplat de fapt?

Investigația a scos la iveală înțelegeri secrete între Philip Morris Trading și distribuitorii săi, Interbrands Orbico și Mediaposte Hit Mail. Aceste acorduri ilegale vizau fixarea prețurilor de revânzare pentru produsele IQOS, afectând astfel toți consumatorii. Se stabiliseră prețurile la care produsele urmau să fie vândute și discounturile aplicate în promoții, iar campaniile publicitare erau controlate strict de furnizor!

Declarația președintelui Consiliului Concurenței

„Fiecare companie trebuie să își stabilească independent politica comercială, nu prin înțelegeri cu partenerii”, a declarat Bogdan Chirițoiu. Această afirmație subliniază impactul negativ al acestor practici asupra consumatorilor, care au fost privați de libertatea de a alege prețurile corecte.

Recunoașterea și reducerea amenzii

Interbrands Orbico a recunoscut că a încălcat Legea concurenței și, ca urmare, a beneficiat de o reducere a amenzii. O mișcare strategică care ar putea schimba soarta companiei în fața legii!

Consecințele pentru piața românească

Legea concurenței interzice ferm înțelegerile între companii care afectează prețurile și condițiile de tranzacționare. Deciziile luate de Consiliul Concurenței sunt executorii, iar amenzile vor ajunge direct în bugetul de stat, fiind implementate de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF).

Acest scandal scoate la iveală o realitate îngrijorătoare pe piața produselor din tutun și ridică întrebări despre etica acestor giganți. Oare câte alte înțelegeri secrete mai există în industrie?

Share This Article
Niciun comentariu