Olandezii au fost păcăliți: Nexperia nu este ceea ce pare!

hotfax.ro-favicon
3 Minute de lectură

Olandezii au fost păcăliți: Nexperia nu este ceea ce pare!

ȘOCANT! Olandezii au crezut că au preluat controlul asupra Nexperia, dar adevărul este că au obținut doar o simplă clădire de birouri! Criza din industria auto europeană a fost declanșată de o fabrică din sudul Chinei, care acum este punctul nevralgic pentru cipurile auto. Producătorii auto, care se lăudau că au învățat din greșelile trecutului, se confruntă din nou cu o criză majoră.

O fabrică, o criză globală

O fabrică aparent banală din Dongguan a devenit un punct critic pentru aprovizionarea cu semiconductori, afectând grav producția auto. Nexperia, o subsidiară a Wingtech Technology din China, a fost în centrul atenției după ce guvernul olandez a decis să preia controlul asupra companiei, invocând probleme de guvernanță. Totuși, ceea ce au obținut olandezii a fost doar sediul din Nijmegen, nu și controlul asupra operațiunilor din China.

Reacția Chinei și impactul asupra Europei

Beijingul a ripostat prin oprirea exporturilor de cipuri finite către Europa, iar companii de renume precum Nissan, Honda și Volkswagen au fost forțate să își reducă producția. Cipurile Nexperia, folosite în produse auto esențiale, s-au transformat dintr-o resursă abundentă într-o pârghie geopolitică. „Nimeni nu s-a pregătit pentru o perturbare geopolitică”, a declarat un expert, subliniind vulnerabilitatea industriei auto europene.

Cipurile Nexperia: un element crucial

Cipurile Nexperia, deși ieftine, sunt vitale pentru funcționarea multor componente auto, de la frâne la geamuri electrice. Deși acestea sunt considerate standard, penuria a dus la crize care au afectat grav producția. Producătorii, care nu au pregătit surse alternative, acum plătesc prețul. De exemplu, Bosch, care comanda anual cipuri Nexperia în valoare de 200 milioane de euro, a fost lăsat în impas.

Strategii de redresare

Unele companii, precum Toyota, au reușit să evite efectele cele mai grave ale crizei, datorită unei strategii de stocare a componentelor. În schimb, altele se confruntă cu un adevărat coșmar logistic. Noul sistem de plăți în yuani introdus de Nexperia a complicat și mai mult situația, ducând la acumularea unor cipuri gata de livrare.

Futurul industriei auto în joc

Cum va evolua industria auto europeană în fața acestei crize? Producătorii nu au învățat din lecțiile anterioare, iar penuria de cipuri ar putea continua să afecteze producția. Analiștii subliniază nevoia urgentă de a diversifica sursele de aprovizionare, dar această schimbare nu poate fi realizată peste noapte.

În concluzie, criza Nexperia ne arată că, chiar și în segmentele de produse low-tech, dependența de China rămâne o realitate dureroasă pentru industria auto europeană. Războiul economic dintre Occident și China se extinde, iar companiile trebuie să se adapteze rapid sau riscă să fie lăsate în urmă.

Share This Article
Niciun comentariu