Elevii de clasa a IX-a, în lacrimi din cauza noii programe de Limba Română!
Școala românească este din nou în centrul atenției, iar de data aceasta, nemulțumirile vin dinspre elevi! Noua programă de Limba și Literatura Română pentru clasa a IX-a, lansată de Ministerul Educației, a stârnit controverse și critici aspre. Se pare că nivelul de dificultate este atât de mare încât îi lasă pe adolescenți în lacrimi!
Luciana Antoci, consilier pe probleme de educație al premierului Ilie Bolojan, a tras un semnal de alarmă. Potrivit acesteia, curriculumul este „croit pe orizontul de nevoi al studenților din anul întâi de la Facultatea de Litere”, nu al celor care abia pășesc în liceu. Adolescenții au nevoie de teme care să rezoneze cu preocupările și frământările specifice vârstei lor!
Antoci subliniază că scopul principal al studiului limbii și literaturii române în clasa a IX-a ar trebui să fie cultivarea curiozității de a explora lumea prin lectură. Doar așa se poate construi o cultură generală solidă, esențială pentru dezvoltarea tinerilor!
Fosta inspectoare generală a ISJ Iași a insistat asupra necesității unei programe moderne și flexibile, care să îmbine gustul estetic cu acumularea de cunoștințe relevante. Fenomenul analfabetismului funcțional reprezintă un argument puternic în favoarea schimbărilor necesare.
O reacție urgentă este esențială!
Luciana Antoci a atras atenția asupra faptului că noua programă se adresează tinerilor în contextul testărilor internaționale PISA, unde rezultatele sunt îngrijorătoare. Analfabetismul funcțional a atins un nivel critic, iar școala trebuie să reacționeze rapid și eficient pentru a controla această problemă socială majoră!
Educația tinerilor nu poate fi lăsată la voia întâmplării! Este timpul ca autoritățile să ia măsuri imediate pentru a adapta programa de Limba Română la nevoile reale ale elevilor. Cât de mult va trebui să sufere generația tânără până când vocea lor va fi auzită?
