Secretul șocant al Oanei Gheorghiu: Companiile de stat nu sunt sponsori?
Într-o declarație surprinzătoare, vicepremiera Oana Gheorghiu a afirmat că „companiile de stat nu sunt sponsori, nu fac sponsorizări”, stârnind controverse în rândul jurnaliștilor și al opiniei publice. Această afirmație a fost făcută în prima sa conferință de presă, unde a fost întrebată despre implicarea societăților de stat în ONG-ul pe care l-a fondat, Dăruiește Viața.
Faptele contrazic declarațiile
Contrar celor spuse de Gheorghiu, companiile de stat au capacitatea de a face sponsorizări, la fel ca orice altă societate comercială. De exemplu, Transelectrica a sponsorizat un proiect al asociației „Dăruiește Viața”, conform raportului anual al companiei din 2021. Deși suma sponsorizării nu este specificată, proiectul „Noi facem un spital” a beneficiat de acest suport.
Confuzie cu termenii jalonului PNRR
Întrebată despre jalonul 121 din PNRR, Oana Gheorghiu a făcut confuzii, afirmând că termenul pentru aplicare este 31 martie 2026. Totuși, adevărul este că termenul expiră pe 28 noiembrie, iar până atunci trebuie numiți noi manageri pentru companiile energetice de stat. În plus, vicepremiera a declarat că jalonul se referă la 48 de companii, când în realitate sunt doar 13 din sectorul energetic.
Reforma companiilor de stat pe cale să înceapă
Gheorghiu a anunțat că reforma companiilor de stat va debuta cu 10 societăți, fără a specifica numele acestora. Ea a menționat că patru companii vor proveni din domeniul energiei, iar șase din transporturi. Deși detaliile sunt vagi, intenția de reformă este clară, iar Oana Gheorghiu coordonează procesul de eficientizare a activităților instituțiilor publice.
Cu atât de multe întrebări și neclarități, se pare că perspectiva asupra adevărului ascuns în sponsorizările companiilor de stat și reforma acestora devine din ce în ce mai complicată. Rămâne de văzut cum va evolua această situație în următoarele zile.
Etichete: controverse media, dăruiește viața, oana gheorghiu, reforma companii, sponsorizări stat
